Selvhævdende breve og E-mails

Meget af business indebærer inducere folk til at gøre hvad vi vil have dem til at gøre. Uanset om det er til at undertegne et forslag og returnere et opkald, oprette en aftale, give oplysninger eller betale en regning, vi konstant nudging.
I erhvervslivet, skal at eksistere du bevares. Men hvad sker der, hvis din nudgee er flat-out unresponsive? Kan du stadig fremme din dagsorden?
I mange tilfælde kan du. Udføre en klassisk Poingo inversion, oven i købet med en halv-gainer og en solid plante i slutningen, og du har fået din aftale.
På engelsk betyder at lede efter muligheder for at invertere situationen hvori passivitet, snarere end handlingen i din nugdee bliver du bedt om fremme af din sag.
Svaret kan være en selvhævdende brev eller e-mail. Eksempel:
Din kunde har bestilt en belastning af Dobbeltbekkasin armbånd, men nu hvor du har dem og er klar til at levere, du ikke kan få en returnerede telefonopkald. Efter et par forsøg, flytte til selvstændige tjener tilstand.
Efterlade en telefon besked, efterfulgt af et brev og en e-mail, som stort set siger det:
Selvstændige tjener besked (omskrev)
“Hej min kære kunde, bringer lys og feeder af mine børn. Jeg har brugt et par sekunder af min uværdigt liv ringer for at bringe dig gode nyheder om din storslåede Dobbeltbekkasin armbånd ankomst.”
“AK, alle, der har fundet sted, til dato er, at jeg har har særskilte fornøjelsen af at høre din stemme på din voicemail maskine musik.”
“Men nu skal jeg planlægge på dine vegne, for at sikre at dine værdifulde varer ankommer i tide til den kommende”Accoutrement ‘de Snipe”konvention. Jeg vil påtage mig at forsvare dine interesser, min ven, og udfri dine værdigenstande fredag kl 3.”
“Hvis du skal ændre denne plan for nogen grund, ring til mig før udgangen af dag torsdag så jeg kan bedst opfylder dine forventninger.”
Suger
Du har måske bemærket en visse Alladin-lignende krybende til denne meddelelse. God fangst! Du dybest set ramrodding din kunde. I det mindste være rart om det. Husk hvad Mary Poppins sagde om en skefuld sukker at hjælpe medicinen gå. Ramme dine handlinger inden for rammerne af kundens bedste interesse.
Multi Media tilgang
Husk, jeg foreslog et opkald, et brev og en e-mail. Hver ekstra medium for kommunikation reducerer din kunde evne til at ignorere dig. Hvor det er relevant, kan du også bruge røgsignaler og bærer pidgeons. Tatoveringer på fremtrædende kropsdele kan også være effektiv.
Ikke skade dig selv
Bruge selvhævdende kommunikation sparsomt. Endnu vigtigere, ikke vidtgående:
“Hej min mest vidunderlige kunden hvis radiance deler himlen med de store guder, mens hans fødder velsigne jorden med deres touch. Jeg formode at i din storhed du kan have overset den kontrakt jeg ydmygt har tilbudt”. (så langt så godt)
“At vide, at du snart mangelfuld 7 skibscontainere fyldt med de fineste New Zealand Kiwi frugter vi diskuterede, jeg bestiller deres placering på næste pram kommer din vej. De vil være pænt moden, når de ankommer. Jeg er sikker på at når du inhalere duften af disse delikatesser, vil du straks underskrive kontrakten og acceptere levering.”
Copyright 2006 Mark Meshulam

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *